niedziela, 17 maja 2015

WEEKEND Z KSIĄŻKĄ- HOPELESS

"Niezależnie od tego, co się dzieje, życie toczy się dalej, czy ci się to podoba, czy nie,

 i nigdy nie możesz pozwolić sobie na to, żeby się zatrzymać i po prostu złapać oddech."



Co zrobić by napisać kolejny bestseller dla nastolatek?

Ogromna porcja miłości przełamaną nutką dramatu a na koniec posypana zaskakującym happy endem.

W ostatnich czasach na półkach w księgarni książki dla młodzieży zajmują coraz więcej pozycji. Jedna z popularniejszych to "Gwiazd naszych wina", zekranizowana w ubiegłym roku i pokochana przez miliony.

Książki świetnie napisane, pokazujące ogromny talent pisarski autora ale powielające stworzone wcześniej schematy. Dziewczyna nieśmiała, ale mająca własne zdanie i potrafiąca je wyrażać nagle poznaje szarmanckiego i niewidzącego świata poza nią chłopaka.

Na początku wielka miłość, którą przerywa dramat. Czasem uda się go zażegnać, a czasem, jak pokazała "Gwiazd naszych wina" przegrywamy z losem. "Hopeless" choć tak podobna, jest całkowicie różna.

"Hopeless" Collen Hoover to książka o nastoletniej miłości, która przeplata się z trudną przeszłością. 17-letnia Sky żyjąca do tej pory jako adoptowana córka fanatyczki zdrowego stylu życia i ucząca się w domu, pewnego dnia postanawia pójść do liceum i spróbować prawdziwego życia. Już pierwszego dnia w nietypowych okolicznościach poznaje Holdera, który przeraża ją i jednocześnie intryguje. Dzięki niemu poznaje swoją przeszłość i okazuje się, że to w co wierzymy nie zawsze jest prawdą, a nawet ukochane osoby mogą skrywać przed nami tajemnice.

"Hopeless" porusza, wstrząsa i zaskakuje w najbardziej niespodziewanych momentach. Czasem musiałam odłożyć książkę, ochłonąć i dopiero wtedy byłam w stanie do niej wrócić.

PLUSY:

- interesująca fabuła, która zaciekawia do tego stopnia, że nie jesteśmy w stanie

 myśleć o czymkolwiek innym,

- świetny język autorki, która w humorystyczny i inteligentny sposób potrafi słowami przenieść nas w całkowicie inny świat

- poruszone tematy w książce, które rzadko kiedy ujrzą światło dzienne,

a już szczególnie w książkach tego typu

WADY:

- książka jest BARDZO ale to BARDZO nierealna, zbyt wiele przypadków i zbiegów okoliczności jak na jedną historię

- ogromne odrealnienie, czytając książkę czujemy się jak w zupełnie innym świecie, gdzie nastolatkowie mogą spędzać całe weekendy sami, nikt nie przejmuje się szkołą a z powodu kłótni z rodzicami mogą wyjechać na kilka dni za miasto i robić co im się żywnie podoba. UWAGA, UWAGA- w prawdziwym świecie nic nie jest tak łatwe jak tam



Książkę uważam za wartą polecenia, świetna na weekend kiedy chcemy odpocząć i oderwać się od prawdziwego życia :)



MOJA OCENA                  9/10



Czytałyście już "Hopeless"? :)

Jakie są Wasze ulubione książki, które chciałybyście mi polecić?
Jestem ciekawa co napiszecie  :)

PS. Weekend z książką to nowy cykl, który mam nadzieję bardzo Wam się spodoba! :)

8 komentarzy:

  1. nie czytałam tej książki, ale jeżeli uda mi się ją gdzieś dorwać to przeczytam ;)
    obserwuję
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam, ale miałam zamiar kupić jednak wtedy skusiłam się na GNW :)

    Dziękuje za komentarz i zapraszam na nowy post xx
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale fajnie ją opisałaś. Lubię "nierealne" książki :)
    +Również obserwuję :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubie nierealne ksiazki, bo wtedy totalnie mozna sie odbic od rzeczywistosci i zaomniec :)

    p.s. zapraszam do mnie na nowy wpisik: http://ilonastejbach.blogspot.com/2015/05/dwie-twarze.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam ksiązki, fajnie napisalaś :) POzdrawima

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam i nie słyszałam o niej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, ponieważ nie ma u mnie w bibliotece. :) Bardzo podoba mi się taki cykl. :>

    OdpowiedzUsuń